DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Historie

JAWA 50 Typ 23 MUSTANG se stal v roce 1969 nejostřejší verzí Pionýra. Po Pionýru 21 přihází úplně nově přepracovaný motocykl podobající se divokému HŘEBCI na dvou kolech se širokými řídítky. Je šestým typem a posledním motocyklem v legendárním taženi Pionýra na Slovensku v Povážské Bystrici. Mustang od svého předchůdce převzal základní rys rámu, motoru, přední a zadní vidlice, kol s řetězovým převodem. Přesto z něho vznikl nový motocykl pro volnou jízdu. Zasloužila se o to především nádrž, která je identická jen pro Mustanga. Vznikla u firmy Italjet pocházející z Itálie, kam jsme vyváželi motory z Pionýrů, které se tam licenčně montovaly na Italské motocykly. Na oplátku jsme dostali nádrž na našeho Mustanga. Rám převzatý od předchůdce Pionýra 21 byl doplněn o nosník sedla, pod kterým byl ukryt. Dalším originálním dílem byla šestilitrová podélná nádrž a schránka na nářadí, u které byl držák hustilky. Přední vidlice měla zcela novou zakulacenou výkyvnou masku světla, v níž byl ukryt tachometr a přepínač. Motocykl měl jak vzadu tak vpředu kruhové mělké blatníky s odlišností u předního blatníku, který měl u novější verzí přinýtovaný držák. Starší verze blatníku pak měla protáhlý držák vedoucí přes blatník. Karburátor zůstal nezměněn, pouze byl spojen pomocí manžety s filtrem, který byl schován pod nádrží. Zbytek motoru zůstal nezměněn. Dle výkonu alternátoru a tím i odlišné elektroinstalace se vyráběly dvě verze Mustangů. První označovaná jako typ 23 měla výkon alternátoru 20W, což představovalo 15W pro přední a 5W pro zadní světlo, a druhá verze označená 23 A měla alternátor o výkonu 30W, který byl rozdělen v poměru 25W ku 5W ve prospěch předního světla. MUSTANG se prodával v roce 1972 za 4.090 korun československých. V roce 1982 byla éra Pionýrů ukončena.

                                                     

Popis

JAWA 50 TYP 23

 
Motor dvoudobý vzduchem chlaz. Karburátor  
Počet válců 1 Karburátor Jikov 2917 PSb
Obsah válců 49,9ccm Průměr difuséru   17 mm 
Vrtání 38mm Hlavní tryska 68
Zdvih   44mm Volnoběh tryska 38
Kompresní  poměr   1:9,2      
Maximální výkon motoru 3,5 K při 600ot/mim Setrvačníkové magnetko  
Maximální rychlost 60km/hodině Stejnosměrný proud 6V
Prům. spotřeba s osobou 2,3l/100km    Výkon dynama 20-30W
Obsah nádrže 8/0,5rez litru   Přední žárovka 15/15W/-25/25W
Výška motocyklu 930 mm Zadní žárovka 5W
Délka motocyklu 1780mm Zapalovací cívka Pal 8 V02-9210,30
Šířka motocyklu 740mm Zapalovací svíčka Pal Super N7R
    Vzdálenost elektrod 0,5mm
Maximální stoupání 25%    
Váha stroje-bez paliva 55kg Kola  
Váha stroje-s palivem 65kg Rozměr přední pneumatiky 2,75/16
Únosnost (užitková váha) 160kg   Rozměr zadní pneumatiky 2,75/16
Primární převod  řetězem 3,8x3/8x5,8 44članku   Rozměr předního ráfku 1,5 A x 16
Sekundární převod řetězem 12,7x5,2/109článku+1člán. Tlak v přední pneumatice 1,5 atp.
Poměr převodu-primární 1:2,43(14/34) Tlak v zadní pneumatice 1,9 atp.
Poměr převodu-sekundární .1:4,23(15/55)1:4,58(12/55) Počet drátů 36 ks
Poměr převodu-1. pře. stup. 1:2,94(24/14x24/14)   Délka drátu 160mm
Poměr převodu-2. pře.stupeň 1:1,716(24/14x19/19) Závit drátu   M 3
Poměr převodu-3. pře.stupeň 1:1 přímý záběr    
Celkový převod 1. stupeň    1:30,22 Seřízení předstihu  
Celkový převod 2. stupeň 1:10,28   Vzdálenost přerušovače 0.4-0,5mm   
Celkový převod 3. stupeň 1:7,74 Předstih zážehu před  Hú 1,2-1,5mm    
Čelisťové brzdy   125/20 mm    
Maximální zdvih pře.  vidlice 90 mm    
Maximální zdvih zad. vidlice 50 mm