Historie
ČEZETA 175 Typ 487/00 se vyráběla od roku 1983 ve strakonickém závodu. Motocykl navazuje na svého slavného předchůdce ČEZETU 175 typ 477, od kterého zdědila skoro vše jen s drobnými detaily, které přispěly k výtečné motorce. Byla to především přední část spolu s elektro výzbrojí motocyklu a motoru. Změna v motoru se týkala změny řazení, kde se první převodový stupeň řadil odspodu. Hlava válce měla pro snížení nepříjemného hluku motoru vložené pryžové vložky, které zabraňovaly jeho rezonanci. Elektrická soustava dostala především výkonnější dynamo, které získalo výkon 75W pro ukazatele směru, které se ovládaly na levé straně řídítek. Stop lampa měla o jeden spínač navíc, který byl ovládán přední brzdou. Ta získala dvou klíčovou brzdu, na které bylo vidět opotřebení brzdných čelistí. Řídítka dostala nový tvar pro ovládací prvky. Na pravé straně řídítek se nacházel nouzový vypínač motoru spolu s plynovou rukojetí v jednom. Na levé straně se nacházelo přepínaní světel blinkru a světelné a akustické houkačky. Přední světlo tvořilo samostatný celek, který byl vložen do plastového pláště předního světlometu na rozdíl od svého předchůdce, u něhož bylo světlo vloženo do pláště spolu s kontrolkami. Nad předním světlem se nacházel hliníkový odlitek, do kterého byl vložen tachometr většího průměru spolu se spínací skřínkou a kontrolkami. Klakson byl pro lepší signalizaci přemístěn zpod nádrže na místo pod krk předních teleskopických vidlic. Vše zakončovaly odrazky, s nimiž se v té době nešetřilo, vepředu byly oranžová a vzadu červené. ČEZETA 175 typ 487 se prodávala v tomto roce za 8.600 korun československých. I za cenu nepříjemných vibrací motoru ve vysokých otáčkách se stal velice oblíbeným motocyklem. Dalším vylepšeným typem byla ČEZETA 175 typ 487/03
Zakoupena v tomto stavu.......
Nový lak a nový potah sedla,ještě jsem to stihnul před povodni 2002
Momentálně rozebraná .......
Popis
Čezeta 175 typ 487 |
|||
Motor | dvoudobý vzduch. chlazený | Karburátor | |
Počet válců | 1 | Karburátor | Jikov 2926 SBDb |
Obsah válců | 172ccm | Průměr difuséru | 26mm |
Vrtání | 58mm | Hlavní tryska | 93 |
Zdvih | 65mm | Volnoběh tryska | 50 |
Kompresní poměr | 1:8,8 | Šroubek volnoběžky | 3/4otačky |
Maximální výkon motoru | 15 k při 5500 ot/min | Poloha jehly | 2 zářez |
Maximální rychlost | 105km/hodině | ||
Prům. spotřeba 60km/hod | 3,8 litru | Dynamo | |
Stejnosměrný proud | 6V | ||
Obsah nádrže | 13 litru | Výkon dynama | 75W |
Výška motocyklu | 1010 mm | Přední žárovka | 35/35W Ba20 |
Délka motocyklu | 2010mm | Zadní žárovka | 5W |
Šířka motocyklu | 715mm | Stop žárovka | 15W |
Kontrolní žárovka | 1,5W 2x Ba9 | ||
Maximální stoupání | 41% | Směrová žárovka | 21W 4x |
Váha stroje-bez paliva | 129kg | Zapalovací svíčka | Pal 14-9 R |
Váha stroje-s palivem | 139kg | Vzdálenost elektrod | 0,7mm |
Únosnost (užitková váha) | 160kg | Baterie | 6V-14Ah / mínus (-) |
Maximální zatížení před.kola | 58kg | Pojistka baterie | 15A |
Maximální zatížení zad. kola | 65kg | Kola | |
Primární převod řetězem | 3,8x3,8/54članku | Rozměr přední pneumatiky | 2,75/18 |
Sekundární převod řetězem | 1/2x5/15 128článku+1článek | Rozměr zadní pneumatiky | 3,00/18 |
Poměr převodu-primární | 40/21 | Rozměr předního ráfku | 185Bx18 |
Poměr převodu-sekundární | 52/16 | Rozměr zadního ráfku | 2,15Bx18 |
Poměr převodu-1. pře. stupeň | 25/12X23/14 | Tlak v přední pneumatice | 1,5 atp |
Poměr převodu-2. pře. stupeň | 19/17X23/14 | Tlak v zadní pneumatice | 2,1 atp |
Poměr převodu-3. pře. stupeň | 16/21X23/14 | Počet drátů | 36 ks |
Poměr převodu-4.pře. stupeň | 1/1 přímý záběr | Závit drátu | M 4 |
Celkový převod 1. stupeň | 1:21,17 | Průměr drátu | 144 |
Celkový převod 2. stupeň | 1:11,38 | ||
Celkový převod 3. stupeň | 1:7,75 | Seřízení předstihu | |
Celkový převod 4. stupeň | 1:6,19 | Vzdálenost přerušovače | 0.4mm |
Převod pohon. rychloměru | 5/14 zubů | Předstih zážehu před Hú | 2,9 mm |
Čelisťové brzdy | 160mm/35mm | ||
Maximální zdvih pře. vidlice | 128 mm | Obsah náplně | |
Maximální zdvih zad. vidlice | 100 mm | Obsah převodovky | 1.litr |
Obsah př. tlumiče | 120cmm | ||
Obsah zad. tlumiče | 75cmm |